foodango

Polityka Prywatności


I. Wprowadzenie

W związku z wejściem w życie Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 roku w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. Urz. UE L Nr 119, zwanego dalej „RODO” - w trosce o komfort i bezpieczeństwo osób, które powierzają nam swoje dane osobowe, przygotowaliśmy dla Państwa informacje dotyczące przetwarzanych przez nas Państwa danych osobowych.

Pragniemy zapewnić, że dane przetwarzamy zgodnie z najwyższymi standardami, adekwatnie i w zakresie niezbędnym do celów przetwarzania, zapewniając odpowiednie środki organizacyjne i techniczne, w tym wdrożyliśmy odpowiednie polityki i procedury obejmujące ochronę danych osobowych.

Niniejsza polityka określa zasady ochrony prywatności w serwisie internetowym udostępnianym pod adresem internetowym https://foodango.pl (dalej jako: „Serwis Internetowy” lub „Serwis”) oraz aplikacji mobilnej (dalej jako „Aplikacja”).

Administratorem danych osobowych jest: Goodspeed Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Ołtarzewie pod adresem: ul. Poznańska 281A, 05-850 Ołtarzew, NIP: 527-264-09-57, REGON: 142658123, dla której Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawa, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego prowadzi rejestr przedsiębiorców pod nr KRS 0000369176 („Administrator” lub „Goodspeed”).W przypadku pytań dotyczących przetwarzania przez nas Państwa danych osobowych oraz przysługujących Państwu praw, możecie się Państwo skontaktować z Administratorem za pośrednictwem:

a) adresu e-mail: rodo@caterings.pl

b. poczty tradycyjnej na adres korespondencyjny: Foodango.pl, Poznańska 281A, 05-850 Ołtarzew

Administrator wyznacza cele i sposoby przetwarzania danych osobowych w różnych procesach biznesowych, przy czym w zależności od podstawy prawnej przetwarzania, jak również jego celu, Administrator przekazuje osobie, której dane osobowe przetwarza, kompleksowe informacje dotyczące przetwarzania jej danych osobowych. Dane osobowe to wszystkie informacje o osobie fizycznej zidentyfikowanej lub możliwej do zidentyfikowania poprzez jeden bądź kilka szczególnych czynników określających fizyczną, fizjologiczną, genetyczną, psychiczną, ekonomiczną, kulturową lub społeczną tożsamość, w tym – jeśli pozwalają na identyfikację użytkownika – IP urządzenia, dane o lokalizacji, identyfikator internetowy oraz informacje gromadzone za pośrednictwem plików cookie oraz innych podobnych technologii.

Jako, że pragniemy zachować przejrzystość w zakresie przekazywanych Państwu informacji, poniżej umieszczamy informacje, które przedstawiają wszelkie wymagane prawnie informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych. Prosimy o zapoznanie się z ich treścią. Każde oprogramowanie będące własnością Goodsped przeznaczone do instalacji na urządzeniach mobilnych, które umożliwia korzystanie z usług Goodspeed w rozumieniu niniejszej Polityki prywatności, nazywane będzie dalej „Aplikacją mobilną”.

Każda osoba fizyczna odwiedzająca Serwis lub korzystająca z jednej albo kilku usług czy funkcjonalności opisanych w Polityce, w tym za pośrednictwem Aplikacji mobilnych, nazywane będzie dalej „Użytkownikiem”.

Dziękujemy za powierzone nam zaufanie. Mamy nadzieję, że niniejsza informacja pozwoli Państwu poczuć się spokojnie i poznać swoje prawa.

W razie wszelkich pytań i wątpliwości pozostajemy do Państwa dyspozycji.

II. Cele, podstawy prawne, okres i zakres przetwarzania danych osobowych

1. Przetwarzanie danych w związku z korzystaniem z serwisu

W związku z korzystaniem przez Użytkownika z Serwisu, Administrator przetwarzana dane w zakresie niezbędnym do świadczenia poszczególnych oferowanych usług, a także informacje o aktywności Użytkownika w Serwisie. Poniżej zostały opisane szczegółowe zasady oraz cele przetwarzania danych osobowych gromadzonych podczas korzystania z Serwisu przez Użytkownika.

Dane osobowe Użytkowników Serwisu (w tym adres IP lub inne identyfikatory oraz informacje gromadzone za pośrednictwem plików cookies lub innych podobnych technologii), a niebędących zarejestrowanymi Użytkownikami, przetwarzane są przez Administratora w celu:

• wykonania umowy o świadczenie usług lub usług elektronicznych lub podjęcia działań na żądanie osoby, której dane dotyczą, przed zawarciem umowy: na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b) RODO. Dane w tym celu przetwarzane są:

o w celu świadczenia usług drogą elektroniczną w zakresie udostępniana Użytkownikom treści gromadzonych w Serwisie, udostępniania ofert innych sprzedawców w ramach usługi Marketplace, udostępniania formularzy kontaktowych, Skorzystanie z formularza wymaga podania danych osobowych niezbędnych do skontaktowania się z Użytkownikiem i udzielenia odpowiedzi na zapytanie. Użytkownik może podać także inne dane w celu ułatwienia kontaktu lub obsługi zapytania. Podanie danych oznaczonych jako obowiązkowe jest wymagane w celu przyjęcia i obsługi zapytania, a ich niepodanie skutkuje brakiem możliwości obsługi. Podanie pozostałych danych jest dobrowolne

o w celu prawidłowego złożenia zamówienia w Serwisie (zawarcia umowy) w Serwisie internetowym lub Aplikacji. W tym przypadku przetwarzane są następujące dane: imię i nazwisko, adres e-mail, numer telefonu, adres/adresy wskazane do dostarczenia zamówionej diety, kod do domofonu, dane rozliczeniowe: imię, nazwisko, NIP, adres rozliczeniowy, a w przypadku klientów, którzy dodatkowo podali dodatkowe dane w celu dopasowania diety do Państwa indywidualnych potrzeb, może dojść do przetwarzania szczególnych kategorii danych, w tym danych związanych ze stanem zdrowia np.: informacji o alergiach pokarmowych, schorzeniach lub innych czynnikach zdrowotnych determinujących odpowiedni zakres. lub skład diety. Podstawę prawną przetwarzania szczególnych kategorii danych osobowych (dane dotyczące zdrowia) stanowi art. 9 ust 2. lit. a RODO – tj. Państwa zgoda na przetwarzanie szczególnych kategorii danych osobowych w ramach skorzystania z usługi dopasowania diety.

• prowadzenia korespondencji, udzielania informacji o oferowanych produktach, udzielania odpowiedzi na otrzymywane zapytania oraz w celu rozpatrywania reklamacji, skarg i wniosków (na podstawie prawnie uzasadnionego interesu polegającego na konieczności udzielenia odpowiedzi - art. 6 ust. 1 lit. f) RODO. Dane osobowe będą przetwarzane przez okres niezbędny do prawidłowej realizacji celu ww. celu.

• rozliczenia płatności i prowadzenia ksiąg rachunkowych - na podstawie art. 6 ust. 1lit. c) lub f) RODO. Dane przetwarzać będziemy przez okresy wymagane przepisami prawa dla poszczególnego rodzaju dokumentacji, np. Dokumenty rozliczeniowe dla celów podatkowych, będziemy przetwarzać przez 5 lat od czasu zakończenia roku, w którym zaistniał obowiązek podatkowy.

• ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń, które może podnosić Administrator lub jakie mogą być podnoszone wobec Administratora - na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f RODO. Naszym prawnie uzasadnionym interesem jest możliwość dochodzenia roszczeń i obrony przed nimi. Za prawnie uzasadniony interes, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f) RODO, uznajemy również: prowadzenie statystyk i analiz, polegający na prowadzeniu analiz aktywności, zapewnienie bezpieczeństwa IT, a w niektórych przypadkach również marketing bezpośredni Usług i produktów własnych. Przetwarzane dane obejmują: imię i nazwisko, adres poczty elektronicznej, numer telefonu kontaktowego, hasło lub dane dotyczące świadczenia ewentualnych Usług tj. adres świadczenia usługi (ulica, numer domu/mieszkania, kod do domofonu, kod pocztowy, miejscowość oraz w przypadku Klientów, którzy podali te dane – dane dotyczące zdrowia (to jest informacje o dolegliwościach zdrowotnych, w tym alergiach pokarmowych i innych chorobach, wymagających eliminacji lub ograniczenia spożywania określonych produktów), numer rachunku bankowego, a w przypadku Klientów nie będących konsumentami także: firmę, adres prowadzenia działalności/siedziby oraz numer identyfikacji podatkowej. Dane przetwarzane w tym celu są przechowywane przez okres istnienia prawnie uzasadnionego interesu realizowanego przez Administratora, nie dłużej jednak niż przez okres przedawnienia roszczeń w stosunku do osoby, której dane dotyczą, z tytułu prowadzonej przez Administratora działalności gospodarczej.

• zbierania opinii o jakości produktów i usług, na podstawie uzasadnionego interesu administratora danych (Podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. f RODO) – przez okres realizacji zamówienia, do czasu wyrażenia sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych w tym celu. Uzasadnionym interesem jest zbieranie opinii w celu doskonalenia jakości produktów i usług. W tym celu przetwarzane będą̨ dane w zakresie: imię, nazwisko, dane dot. zamówienia i dane kontaktowe.

2. Prowadzenie konta w Serwisie

Osoby, które dokonują rejestracji w Serwisie, proszone są o podanie danych niezbędnych do utworzenia i obsługi konta. W celu ułatwienia obsługi Użytkownik może podać dodatkowe dane, wyrażając tym samym zgodę na ich przetwarzanie. Podanie danych oznaczonych jako obowiązkowe jest wymagane w celu założenia i obsługi konta, a ich niepodanie skutkuje brakiem możliwości założenia konta. Podanie pozostałych danych jest dobrowolne. Dane przetwarzane są w celu:

• założenia konta w Serwisie lub Aplikacji. W tym przypadku przetwarzane są dane podane w formularzu rejestracyjnym Serwisu lub Aplikacji, tj.: imię i nazwisko, adres e-mail, numer telefonu.

• uczestnictwa przez Państwa w programie lojalnościowym prowadzonym przez Administratora – informacje o przetwarzaniu Państwa danych związanych z ich realizacją przekazywane będą w treści odrębnych dokumentów, w tym odrębnych regulaminów dotyczących programów lojalnościowych.

• w celu organizacji konkursów przetwarzane są dane osobowe podane przez użytkownika w trakcie założenia konta lub dane osobowe udostępnione podczas zgłoszenia uczestnictwa w konkursie. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania danych osobowych oraz podstaw prawnych związanych z przetwarzaniem danych uczestników konkursu są podane każdorazowo w regulaminach danego konkursu.

• w celach analitycznych i statystycznych – podstawą prawną przetwarzania jest uzasadniony interes Administratora (art. 6 ust. 1 lit. f RODO) polegający na prowadzeniu analiz aktywności Użytkowników w Serwisie i sposobu korzystania z konta, a także ich preferencji w celu poprawy stosowanych funkcjonalności;

• w celu ewentualnego ustalenia i dochodzenia roszczeń lub obrony przed nimi – podstawą prawną przetwarzania jest uzasadniony interes Administratora (art. 6 ust. lit. f RODO) polegający na ochronie jego praw;

• w celach marketingowych Administratora oraz innych podmiotów, w szczególności sprzedawców, korzystających z usługi Marketplace.

3. Marketing

Administrator przetwarza dane osobowe Użytkowników w celu realizowania działań marketingowych, które mogą polegać na:

• wyświetlaniu Użytkownikowi treści marketingowych, które nie są dostosowane do jego preferencji (reklama kontekstowa) – podstawą prawną przetwarzania jest uzasadniony interes Administratora (art. 6 ust. lit. f RODO);

• kierowaniu e-mailowych powiadomień o interesujących ofertach lub treściach, które w niektórych przypadkach zawierają informacje handlowe wyświetlaniu Użytkownikowi treści marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom (reklama behawioralna) Administrator przetwarza dane osobowe Użytkowników, w tym dane osobowe gromadzone za pośrednictwem plików cookies oraz innych podobnych technologii, dla celów marketingowych w związku z kierowaniem do Użytkowników reklamy behawioralnej (tj. reklamy, która jest dopasowana do preferencji Użytkownika). Przetwarzanie danych osobowych obejmuje wówczas także profilowanie Użytkowników. Wykorzystanie zebranych za pośrednictwem tej technologii danych osobowych w celach marketingowych, w szczególności w zakresie promowania usług i towarów podmiotów trzecich, odbywa się na podstawie uzasadnionego interesu administratora i tylko pod warunkiem, że Użytkownik wyraził zgodę na wykorzystanie plików cookies lub podobnych technologii. Zgoda na wykorzystanie tych plików może być wyrażona poprzez ustawienie swoich preferencji w zakładce “Dostosuj zgody” w Serwisie lub w ustawieniach Aplikacji mobilnej, a szczegóły w tym zakresie przedstawione zostały poniżej. Zgoda ta może być w każdym momencie wycofana.;

• prowadzenie innego rodzaju działań związanych z marketingiem bezpośrednim towarów i usług (przesyłanie informacji handlowych drogą elektroniczną oraz działania telemarketingowe).

W celu realizowania działań marketingowych Administrator w niektórych przypadkach wykorzystuje profilowanie. Oznacza to, że dzięki automatycznemu przetwarzaniu danych Administrator dokonuje oceny wybranych czynników dotyczących osób fizycznych w celu analizy ich zachowania lub stworzenia prognozy na przyszłość. Profilowanie oznacza dowolną formę zautomatyzowanego przetwarzania danych osobowych, które polega na wykorzystaniu danych osobowych do oceny niektórych czynników osobowych osoby fizycznej, na przykład do prognozy preferencji zakupowych. W konsekwencji może to mieć istotny wpływ na Państwa sytuację w związku z realizacją naszych celów marketingowych. W szczególności rezultatem profilowania może być przyznanie indywidualnego rabatu, przypomnienie o niedokończonych zakupach, realizacja działania marketingowego, które najlepiej odpowiadać będzie Państwa preferencjom. W zakresie, w jakim przetwarzanie jest związane z marketingiem bezpośrednim, mogą Państwo wnieść sprzeciw wobec takiego przetwarzania danych osobowych.

4. Przetwarzanie danych w związku z korzystaniem z aplikacji mobilnej

Administrator przetwarza dane osobowe Użytkowników także w celu umożliwienia korzystania z usług oferowanych w ramach Serwisu, a także usług oferowanych za pośrednictwem Aplikacji mobilnych. W związku z pobraniem i korzystaniem przez Użytkownika z Aplikacji mobilnych Administrator może przetwarzać dane techniczne dotyczące urządzenia na którym zainstalowana jest dana aplikacja, dane identyfikacyjne i kontaktowe Użytkownika, dane dotyczące aktywności w aplikacji, w tym dane dotyczące zakresu i sposobu korzystania z jej funkcjonalności, dane dotyczące lokalizacji oraz dane dotyczące płatności.

Dane Użytkowników w związku z korzystaniem z Aplikacji mobilnych są przetwarzane:

• w celu rejestracji i korzystania z aplikacji mobilnych, w tym świadczenia usług dostępnych za pośrednictwem aplikacji mobilnych. Podstawą prawną przetwarzania danych jest w tym zakresie wykonanie umowy (art. 6 ust. 1 lit. b RODO);

• w celu ewentualnego ustalenia i dochodzenia roszczeń lub obrony przed nimi – podstawą prawną przetwarzania jest uzasadniony interes Administratora (art. 6 ust. 1 lit. f RODO) polegający na ochronie jego praw;

• w celach analitycznych i statystycznych – podstawą prawną przetwarzania jest uzasadniony interes Administratora (art. 6 ust. 1 lit f RODO) polegający na prowadzeniu analiz i statystyk związanych z funkcjonowaniem i użytkowaniem aplikacji.

• w celach marketingowych - podstawą prawną przetwarzania jest uzasadniony interes Administratora (art. 6 ust. 1 lit. f RODO) polegający na promocji swoich produktów i usług.

5. Pozostałe:


• prowadzenia działań realizowanych za pośrednictwem mediów społecznościowych, w tym prowadzenia naszego profilu lub kanału w mediach społecznościowych, na warunkach przez nie określonych i informowania Państwa za ich pośrednictwem o naszej aktywności, organizowanych przez nas wydarzeniach oraz oferowanych produktach i usługach. Podstawą prawną przetwarzania Państwa danych w wymienionych wyżej celach jest prawnie uzasadniony interes, tj. art. 6 ust. 1. lit. f RODO, który polega na promocji naszej działalności i poszerzaniu grona naszych sympatyków oraz udzielaniu odpowiedzi na Państwa pytania. Dane osobowe przetwarzamy przez okres Państwa aktywności związanej z naszym profilem lub kanałem, a następnie do czasu usunięcia Państwa konta w mediach społecznościowych lub usunięcia Państwa danych z naszego profilu lub kanału.

• marketingu bezpośredniego usług i produktów - na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f) RODO w związku z wyrażeniem zgody na otrzymywanie informacji marketingowych za pośrednictwem e-mail lub SMS. Przetwarzane dane obejmować mogą: imię, adres poczty elektronicznej lub numer telefonu kontaktowego oraz dotychczasową historię zamówień w Serwisie lub Aplikacji. Dane przetwarzane w tym celu są przechowywane do momentu wniesienia sprzeciwu lub innego ustania celu przetwarzania.

• realizacji usług Newsletter i newsletter SMS. Państwa dane są przetwarzane w celu:

o świadczenia usługi wysyłki newslettera – podstawą prawną przetwarzania jest niezbędność przetwarzania do wykonania umowy (art. 6 ust. 1 lit. b RODO);

o w przypadku kierowania do Użytkownika treści marketingowych w ramach newslettera – podstawą prawną przetwarzania, w tym z wykorzystaniem profilowania, jest prawnie uzasadniony interes Administratora (art. 6 ust. 1 lit. f RODO) w związku z wyrażoną zgodą na otrzymywanie newslettera;

o w celach analitycznych i statystycznych – podstawą prawną przetwarzania jest prawnie uzasadniony interes Administratora, (art. 6 ust. 1 lit. f RODO), polegający na prowadzeniu analiz aktywności Użytkowników w Serwisie w celu doskonalenia stosowanych funkcjonalności;

o w celu ewentualnego ustalenia i dochodzenia roszczeń lub obrony przed roszczeniami – podstawą prawną przetwarzania jest prawnie uzasadniony interes Administratora (art. 6 ust. 1 lit. f RODO), polegający na ochronie jego praw.

W związku z realizacją usługi przetwarzane dane obejmować mogą: imię, adres poczty elektronicznej lub numer telefonu kontaktowego. Dane osobowe wykorzystywane w ramach świadczenia usługi Newsletter będą przetwarzane do czasu wypisania się przez Państwa z usługi - zgodnie z regulaminem świadczenia usług.

• przetwarzania danych osobowych w plikach Cookies. Dane osobowe w Plikach Cookies mogą być przetwarzane w związku z korzystaniem z funkcjonalności Serwisu lub Aplikacji. Administrator przetwarza dane osobowe w plikach Cookies np. w celu utrzymania sesji użytkownika, koordynacji procesu płatności, itp (Podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. b RODO) lub na podstawie uzasadnionego interesu, który polega na dostarczeniu treści do Serwisu lub Aplikacji niezbędnych do jego działania (Podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. f RODO). Zasady korzystania z Plików Cookies zostały szczegółowo opisane poniżej w niniejszej Polityce.

Podanie danych jest dobrowolne, jednakże niezbędne do prawidłowego zawarcia i realizacji umowy o świadczenie usług lub usług elektronicznych lub możliwości uczestnictwa w programie lojalnościowym, konsekwencją niepodania danych będzie brak możliwości skorzystania z usług Administratora lub uczestnictwa w programie lojalnościowym. Dane osobowe będziemy przetwarzali przez okresy niezbędne do realizacji umowy oraz wynikające z obowiązujących przepisów prawa.

III. Prawa osób, których dotyczą dane osobowe

Każdej osobie fizycznej, której dane są przetwarzane przez Administratora przysługują prawa wynikające z obowiązujących przepisów tj. możliwość zgłoszenia wniosku o:

• dostęp do swoich danych osobowych,

• usunięcie swoich danych osobowych

• sprostowanie swoich danych osobowych,

• wniesienie sprzeciwu wobec przetwarzania swoich danych osobowych

• ograniczenie przetwarzania swoich danych osobowych,

• cofnięcia zgody na przetwarzanie danych osobowych – jeżeli przetwarzanie danych odbywa się w oparciu o wyrażoną uprzednio zgodę.

• przeniesienie swoich danych osobowych.

Przysługuję Państwu również prawo do wniesienia skargi na działania Administratora do organu nadzorczego. Skargę należy wnieść do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych. Szczegółowe informacje w tym zakresie możecie Państwo uzyskać na stronie internetowej: www.uodo.gov.pl.

IV. Odbiorcy danych osobowych i obszar przetwarzania

Z uwagi na to, że korzystamy z usług zewnętrznych dostawców narzędzi i usług, wspierających nas w prawidłowym świadczeniu usług i obsługi Serwisu lub Aplikacji, Państwa dane osobowe mogą myć powierzone lub udostępnione podmiotom zewnętrznym. Do odbiorców danych osobowych należą osoby fizyczne lub prawne, organy publiczne, jednostki lub inne podmioty, zaliczające się do następujących kategorii: dostawcy usług marketingowych, portale społecznościowe, dostawcy oprogramowania, usług IT, usług kurierskich, doradczych, księgowych, prawnych, tłumaczeń, pośrednicy płatności, dostawcy pozostałych usług niezbędnych do prawidłowej realizacji umów oraz funkcjonowania Serwisu lub Aplikacji. W przypadku reklamacji dane Użytkownika mogą zostać przekazane dystrybutorowi produktu, producentowi lub gwarantowi, w zależności od konkretnego towaru objętego uprawnieniami. W przypadku zakupu dokonanego od podmiotu innego niż Administrator, na platformie Marketplace, dane Użytkownika zostaną ujawnione sprzedawcy w celu zawarcia i wykonania umowy sprzedaży. W przypadku uzyskania zgody Użytkownika jego dane mogą zostać także udostępnione innym podmiotom do ich własnych celów, w tym celów marketingowych.

Państwa dane osobowe mogą być przekazywane do państw trzecich, tj. do państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego. Zapewniamy, że w takim przypadku przekazywanie danych odbywać się będzie w oparciu o odpowiednią podstawę prawną, pozwalającą na przekazanie danych osobowych do państwa trzeciego.

Administrator przekazują dane odbiorcom danych wyłącznie wtedy, gdy jest to niezbędne do realizacji danego celu przetwarzania danych i tylko w zakresie niezbędnym do jego realizacji.

Szczegółowe informacje z zakresu odbiorców danych osobowych dostępne są u Administratora.

V. Powierzenie do przetwarzania danych osobowych w związku z zawartą umową oświadczenie usług „Foodango” pomiędzy usługodawcę Goodspeed sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie („Usługodawca”) a usługobiorcą, który zakupił usługę i korzysta z platformy „Foodango” („Usługobiorca”).

1. Usługodawca oświadcza, że jest Administratorem danych osobowych osób wyznaczonych do kontaktu/ realizacji umowy. W sprawach związanych z przetwarzaniem danych osobowych należy kontaktować się na adres mailowy: rodo@caterings.pl Dane osobowe przetwarzane będą w celu niezbędnym do zawarcia i wykonania umowy, w tym świadczenia usług drogą elektroniczną (zarządzanie, zakładanie konta, obsługa konta, transakcji, płatności) tj. na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b) RODO (wykonanie umowy, w tym czynności zmierzające do zawarcia umowy) oraz art. 6 ust. 1 lit. c) RODO (obowiązek prawny),oraz art. 6 ust. 1 lit. f) –prawnie uzasadniony interes Administratora jakim jest ułatwienie realizacji umowy poprzez komunikację z osobami kontaktowymi wskazanymi w umowie, obsługi procesu składanych reklamacji, tj. na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b) RODO (wykonanie umowy) oraz art. 6 ust. 1 lit. c RODO (obowiązek prawny), dochodzenia roszczeń lub obrony praw, jako realizacja prawnie uzasadnionego interesu Administratora tj. na podstawie art. 6 ust. 1 lit f) RODO, wypełniania obowiązków względem organów podatkowych, tj. na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c) RODO, prowadzenia badań statystycznych, tj. na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f) RODO- prawnie uzasadniony interes Administratora, jakim jest ulepszanie działania Serwisu umożliwienie dopasowania go do potrzeb Usługobiorcy, usprawnienia prowadzenia działalności gospodarczej oraz archiwizacji dokumentów tj. na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f) RODO – prawnie uzasadniony interes Administratora jakim jest przechowywanie dokumentacji, sprawniejsze i efektywniejsze prowadzenie działalności.

2. W związku z przetwarzaniem danych osobowych, z zastrzeżeniem warunków określonych w przepisach RODO, osobie, której dane dotyczą przysługują następujące prawa: dostępu do danych osobowych, do sprostowania danych osobowych (aktualizacji), do usunięcia danych, do ograniczenia przetwarzania, przeniesienia danych osobowych, prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych oraz wniesienia skargi do organu nadzorczego.

3. Mając na uwadze charakter Usługi i w związku ze zlecaniem Usługodawcy wykonywania operacji na danych osobowych, których administratorem jest Usługobiorca, niniejszy dokument reguluje również zasady powierzenia przetwarzania danych osobowych.

4. Usługobiorca oświadcza, że jest administratorem danych osobowych swoich klientów i personelu, które w trybie art. 28 RODO powierza Usługodawcy do przetwarzania, na zasadach określonych w niniejszym dokumencie. Usługodawca pełni rolę Podmiotu Przetwarzającego.

5. Administrator niniejszym powierza Podmiotowi Przetwarzającemu przetwarzanie Danych Osobowych na jego rzecz i w jego imieniu, wyłącznie dla celów realizacji umowy.

6. Usługobiorca i Usługodawca oświadczają, że będą należycie przestrzegać swoich obowiązków wynikających z Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (dalej “ RODO ”) oraz innych mających do nich zastosowanie aktów prawa regulujących ochronę danych osobowych.

7. Informacje na temat powierzonych do przetwarzania danych osobowych:

a. Charakter przetwarzania: doraźny, forma elektroniczna.

b. Cel przetwarzania: prawidłowa realizacja umowy.

c. Okres przetwarzania: dane są przechowywane na potrzeby roszczeń Usługobiorcy wynikających z umowy i okres ich przetwarzania trwa do pełnego wygaśnięcia wszelkich istniejących lub mogących powstać roszczeń Usługobiorcy.

Poniższa tabela określa zakres i cela przetwarzania danych, w tym rodzaj danych osobowych i kategorię osób.

Cel przetwarzania

Umożliwienie Usługobiorcy świadczenia usług dla swoich klientów


Zakres danych osobowych

1. Imię, nazwisko;

2. Adres email;

3. Numer telefonu;

4. Wykorzystywana metoda płatności;

5. Numer rachunku bankowego;

6. Informacja o adresie dostawy

7. Informacja o zakupionych usługach

8. adres zamieszkania;

9. numer NIP;

10. dane niezbędne do wystawienia faktury VAT;

11. Adres IP;

12. Rodzaj używanego urządzenia i oprogramowania;

13. Zachowanie użytkownika w systemie.


Rodzaj danych osobowych

Zwykłe dane osobowe, zgodne z art. 4 pkt 1 RODO.


Kategorie osób

Potencjalni klienci, klienci


Cel przetwarzania

Obsługa transakcji płatniczych


Zakres danych osobowych

1. Numer karty płatniczej / kredytowej;

2. Imię i nazwisko posiadacza karty

3. Adres zamieszkania

4. Adres email


Rodzaj danych osobowych

Zwykłe dane osobowe, zgodne z art. 4 pkt 1 RODO.


Kategorie osób

Klienci Usługobiorcy


Cel przetwarzania

umożliwienie Usługobiorcy wysyłanie informacji dot. świadczonych usług i promocji


Zakres danych osobowych

1. Imię, nazwisko;

2. Adres email;

3. Numer telefonu;

4. Informacja o preferencjach dot. usług;


Rodzaj danych osobowych

Zwykłe dane osobowe, zgodne z art. 4 pkt 1 RODO.


Kategorie osób

Osoby, które wyraziły zgodę na otrzymywanie informacji handlowych lub realizacji wysyłki informacji w związku z zawartą umową.


Cel przetwarzania

umożliwienie Usługobiorcy realizację programu lojalnościowego


Zakres danych osobowych

1. Imię, nazwisko;

2. Adres email;

3. Liczba i wartość zamówionych usług


Rodzaj danych osobowych

Zwykłe dane osobowe, zgodne z art. 4 pkt 1 RODO.


Kategorie osób

Osoby, które dołączyły do programu lojalnościowego


Cel przetwarzania

Dostęp i obsługa systemów udostępnianych do realizacji Umowy


Zakres danych osobowych

1. Imię, nazwisko;

2. Adres email;

3. Numer telefonu;

4. Liczba i wartość zamówionych usług


Rodzaj danych osobowych

Zwykłe dane osobowe, zgodne z art. 4 pkt 1 RODO.


Kategorie osób

Personel Usługobiorcy


Cel przetwarzania

Wykonywanie analityki i statystyk na danych w celu wyświetlenia raportów w systemie lub generowania raportów dla Usługobiorcy


Zakres danych osobowych

1. Imię, nazwisko;

2. Adres email;

3. Numer telefonu;

4. Miejsce pracy;

5. Informacje o nabytych usługach

6. Informacja o preferencjach

7. liczba osób objętych zamówieniem;

8. adres zamieszkania;

9. numer NIP;

10. dane niezbędne do wystawienia faktury VAT;


Rodzaj danych osobowych

Zwykłe dane osobowe, zgodne z art. 4 pkt 1 RODO.


Kategorie osób

Personel Usługobiorcy, klienci, potencjalni klienci Usługobiorcy


8. Akceptacja niniejszego Regulaminu przez Usługobiorcę stanowi udokumentowane polecenie, o którym mowa w art. 28 ust. 3.a

9. Usługodawca zobowiązuje się do:

a. zapewnienia, że podmioty upoważnione przez Usługodawcę do przetwarzania Danych Osobowych zostaną odpowiednio zobowiązane do zachowania poufności, lub są objęte takim obowiązkiem na mocy obowiązujących przepisów prawa;

b. powzięcia odpowiednich środków technicznych oraz organizacyjnych wymaganych przez art.32 RODO lub innych aktów dotyczących ochrony Danych Osobowych, biorąc pod uwagę stan wiedzy, koszty wdrożenia, charakter, zakres i cel przetwarzania, oraz ryzyka mające wpływ na osoby, których dane dotyczą;

c. wziąwszy pod uwagę charakter przetwarzania, i w miarę możliwości, wsparcia Usługobiorcy we wdrożeniu odpowiednich środków technicznych i organizacyjnych w celu wykonania obowiązków Usługobiorcy polegających na odpowiedzi na żądania osoby, której dane dotyczą, w zakresie wykonywania jej praw określonych w rozdziale III RODO;

d. wziąwszy pod uwagę charakter przetwarzania, jak również dostępność określonych informacji dla Usługodawcy, wsparcia Usługobiorcy w zapewnieniu zgodności z obowiązkami wynikającymi z art. od 32 do 36 RODO;

e. na pisemne żądanie Usługobiorcy oraz wedle jego wyboru, usunięcia, bądź zwrócenia Usługobiorcy Danych Osobowych po zakończeniu okresu umowy lub po upływie okresu przetwarzania Danych Osobowych, określonego w niniejszym dokumencie oraz usunięcia istniejących kopii, chyba że RODO lub mające zastosowanie akty dotyczące ochrony Danych Osobowych wymagają przechowywania Danych Osobowych, lub Usługodawca jest upoważniony do przetwarzania Danych Osobowych w oparciu o niezależną podstawę prawną, jako odrębny administrator danych;

f. na pisemne żądanie Usługobiorcy, udostępnienia informacji niezbędnych do wykazania zgodności z obowiązkami określonymi w art. 28 RODO, jeżeli żądane informacje znajdują się w posiadaniu lub pod kontrolą Usługodawcy; Usługodawca jest zobowiązany do przekazania informacji określonych w zdaniu poprzednim wyłącznie w zakresie, w jakim nie jest to sprzeczne z obowiązującymi przepisami, normami zawodowymi lub zobowiązaniami dotyczącymi poufności wobec osób trzecich;

g. poinformowania Usługobiorcy, jeśli w opinii Usługodawcy, instrukcja wydana przez Usługobiorcę narusza postanowienia RODO lub odpowiednich aktów prawa dotyczących Ochrony Danych Osobowych;

h. Usługobiorca jest uprawniony do przeprowadzenia audytu, w formie pisemnego wniosku o udzielenie odpowiednich informacji od Usługodawcy w celu kontroli przestrzegania zobowiązań wynikających z niniejszego dokumentu. Wniosek powinien zawierać dokładnie określenie informacji, danych, dokumentów, które mają być ujawnione w ramach audytu.

i. Audyt, o którym mowa powyżej, może być przeprowadzony przez Usługobiorca, lub osobę trzecią upoważnioną przez Usługobiorcę i uprzednio uzgodnioną z Usługodawcą, wymagane jest też umówienie terminu i zakresu audytu.

j. Usługobiorca może skorzystać z prawa do przeprowadzenia audytu, nie częściej niż raz w roku kalendarzowym. Prawo to wygasa w każdym przypadku w ciągu 2 miesięcy od zakończenia przetwarzania przez Usługodawcę Danych Osobowych w imieniu Usługobiorcy na mocy niniejszego dokumentu.

k. Usługobiorca może wykorzystywać informacje otrzymane od Usługodawcy jedynie w celu zapewnienia lub wykazania zgodności z RODO bądź innymi przepisami w zakresie ochrony Danych Osobowych.

l. Usługodawca niezwłocznie powiadomi Usługobiorcę, jeżeli poweźmie wiadomość o naruszeniu ochrony Danych Osobowych.

m. W zakresie dozwolonym przez obowiązujące przepisy prawa, Usługodawca będzie odpowiedzialny tylko za własne zawinione działania bądź zaniechania. Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za utratę zysku, utratę wartości firmy lub szans rozwoju biznesu, utracone korzyści lub utratę spodziewanych oszczędności, straty pośrednie lub wtórne.

n. Usługobiorca w okresie zobowiązuje się zapewnić pełną zgodność z RODO oraz innymi przepisami prawa w zakresie ochrony Danych Osobowych. W szczególności Usługobiorca zapewnia, że: przetwarza Dane Osobowe zgodnie z RODO oraz innymi przepisami prawa w zakresie ochrony Danych Osobowych, instrukcje Usługobiorcy udzielone Usługodawcy w związku z przetwarzaniem Danych Osobowych są i będą zgodne z RODO oraz innymi przepisami prawa w zakresie ochrony Danych Osobowych.

o. Usługobiorca niezwłocznie poinformuje Usługodawcę na piśmie o wszelkich nieprawidłowościach, które zidentyfikuje w związku z przetwarzaniem przez Usługodawcę Danych Osobowych w ramach niniejszego dokumentu.

p. Usługobiorca niniejszym upoważnia Usługodawcę do dalszego powierzenia przetwarzania Danych Osobowych w zakresie niezbędnym do realizacji umowy, w tym podmiotom zajmującym się serwisem sprzętu komputerowego, outsourcingiem IT, hostingiem strony internetowej i poczty, dostawą serwera, współpracownikom.

q. Usługodawca poinformuje Usługobiorcę o każdym zamiarze dotyczącym powiększenia lub zmiany kręgu podmiotów uprawnionych do dalszego przetwarzania Danych Osobowych. Strony przyjmują, że lista przetwarzających oraz środki techniczne i organizacyjne podlegają aktualizacji danych i mogą być zmieniane od czasu do czasu jednostronnie przez Usługodawcę m m.in. w celu zapewnienia zgodności. W takim wypadku Usługodawca wysyła informację do Usługobiorcy na adres e-mail wskazany do korespondencji. Zmiany stosuje się automatycznie z datą wskazaną w każdym z dokumentów jako data rozpoczęcia obowiązywania. Jeżeli Usługobiorca nie zgadza się na zmianę ma prawo do wypowiedzenia Umowy

r. Usługodawca nałoży na Dalszy Podmiot Przetwarzający, takie same obowiązki, jakie zostały określone w niniejszym dokumencie wobec Usługodawcy. Jeżeli Dalszy Podmiot Przetwarzający nie wypełnia swoich zobowiązań w związku z przetwarzaniem Danych Osobowych, Usługodawca ponosi odpowiedzialność z tego tytułu wobec Usługobiorcy.

10. Strony zgodnie oświadczają, że dołożą wszelkich starań i będą współpracować przy wykonywaniu tejże umowy powierzenia danych.

11. Każda ze Stron zobowiązuje się dołożyć należytej staranności w celu należytego wykonania zobowiązań wynikających z niniejszej umowy pomimo wystąpienia siły wyższej [zdarzenie o charakterze przypadkowym lub/i naturalnym (żywiołowym), na którego wystąpienie nie ma wpływu żadna ze Stron np. pożar, wybuch, awaria zasilania, trzęsienie ziemi, powódź, oberwanie chmury, zamieszki, działania organów cywilnych lub/i wojskowych, wojna, akty terroryzmu (w tym cyberterroryzmu), działania lub/i zaniechania operatorów systemów teleinformatycznych, inne zdarzenia losowe (np. choroba, wypadek)] albo działania/zaniechania osoby trzeciej.

12. Żadna ze Stron nie jest odpowiedzialna za niewykonanie lub nienależyte wykonanie swoich zobowiązań, wynikających z niniejszej umowy powierzenia danych, z powodu siły wyższej albo działanie lub zaniechanie osoby trzeciej, na którą nie miała wpływu dana Strona. Jeżeli siła wyższa albo działanie/zaniechanie osoby trzeciej, na której wystąpienie nie miała wpływu Strona spowoduje niewykonanie lub/i nienależyte wykonanie przez Stronę zobowiązań wynikających z umowy powierzenia danych osobowych, Strona ta niezwłocznie zawiadomi drugą Stronę o powstaniu i ustaniu przyczyny przedstawiając dokumentację w tym zakresie oraz niezwłocznie rozpocznie usuwanie skutków tego zdarzenia o ile będzie to możliwe.

13. Usługodawca odpowiada tylko za szkody spowodowane swoim zawinionym działaniem w związku z niedopełnieniem obowiązków, które RODO nakłada bezpośrednio na Usługodawcę lub gdy działał poza zgodnymi z prawem instrukcjami Usługobiorcy lub wbrew tym instrukcjom.

14. Usługodawca odpowiada zgodnie z odpowiedzialnością określoną w RODO dla podmiotu przetwarzającego z zastrzeżeniem, że wysokość odpowiedzialności finansowej przed Usługobiorcą ograniczona jest do wartości wynagrodzenia zapłaconego przez Usługobiorcę w danym roku kalendarzowym.

15. Strony zgodnie ustalają, że umowa powierzenia do przetwarzania danych osobowych zostaje zawarta na czas trwania umowy o oświadczenie usług „Foodango”.. Każda ze Stron ma prawo do wypowiedzenia umowy powierzenia do przetwarzania danych osobowych, które następuje automatycznie z wypowiedzeniem umowy o oświadczenie usług „Foodango”. Nie jest możliwe wypowiedzenie umowy powierzenia do przetwarzania danych osobowych bez wypowiedzenia umowy o oświadczenie usług „Foodango”.

16. Umowa powierzenia do przetwarzania danych osobowych rozwiązuje się automatycznie bez potrzeby składania dodatkowych oświadczeń w wyniku rozwiązania umowy powierzenia do przetwarzania danych osobowych.

17. Usługodawca nie otrzymuje wynagrodzenia z tytułu powierzenia.

18. Umowa powierzenia do przetwarzania danych osobowych stanowi całość porozumienia pomiędzy Stronami w zakresie objętym jej przedmiotem i zastępuje wcześniejsze oświadczenia, porozumienia pomiędzy Stronami w tym zakresie. Za zgodą Stron, do umowy o oświadczenie usług „Foodango” mogą zostać wprowadzone warunki szczególne, odbiegające od postanowień umowy powierzenia do przetwarzania danych osobowych, które mają pierwszeństwo przed zapisami umowy powierzenia do przetwarzania danych osobowych

19. Umowa powierzenia do przetwarzania danych osobowych podlega prawu polskiemu i zgodnie z nim będzie interpretowana. Do kwestii nieuregulowanych ani treścią umowy o oświadczenie usług „Foodango”, ani umowy powierzenia do przetwarzania danych osobowych, zastosowanie mają powszechnie obowiązujące przepisy polskiego prawa.

20. W przypadku sprzeczności pomiędzy treścią umowy o oświadczenie usług „Foodango” a umowy powierzenia do przetwarzania danych osobowych, przeważać będą postanowienia umowy o oświadczenie usług „Foodango”.

21. Wszelkie spory mogące wyniknąć w związku z umową powierzenia do przetwarzania danych osobowych, podlegają wyłącznej jurysdykcji sądów polskich i Strony poddają je rozstrzygnięciu sądu powszechnego właściwego dla siedziby Usługodawcy.

22. W przypadku stwierdzenia, iż którekolwiek z postanowień umowy powierzenia do przetwarzania danych osobowych jest z mocy prawa nieważne albo bezskuteczne lub niewykonalne, okoliczność ta nie będzie miała wpływu na, odpowiednio, ważność, albo skuteczność lub wykonalność pozostałych postanowień, chyba że z okoliczności wynikać będzie w sposób oczywisty, iż bez postanowień bezpośrednio dotkniętych nieważnością, ta umowa nie zostałaby zawarta.

23. Strony przyjmują, że (a) umowa powierzenia do przetwarzania danych osobowych obowiązująca na dzień zawarcia umowy o oświadczenie usług „Foodango” jest wiążąca; (b) Umowa powierzenia do przetwarzania danych osobowych może ulec zmianie bez potrzeby składania pisemnego aneksu do umowy o oświadczenie usług „Foodango”; (c) Usługodawca ma prawo do jednostronnej zmiany umowy powierzenia do przetwarzania danych osobowych po uprzednim wysłaniu, z wyprzedzeniem 1-miesiąca przed datą wejścia w życie zmienionej treści umowy powierzenia do przetwarzania danych osobowych (d) rozpoczęcie obowiązywania umowy powierzenia do przetwarzania danych osobowych nastąpi automatycznie w dniu rozpoczęcia korzystania z usług objętych umową o oświadczenie usług „Foodango”; (e) w przypadku jeżeli Usługobiorca nie zgadza się na zmianę umowy powierzenia do przetwarzania danych osobowych ma prawo do wypowiedzenia umowy o oświadczenie usług „Foodango”.

24. Strony zobowiązują się dołożyć wszelkich starań przy rozwiązywaniu wszelkich sporów mogących wystąpić w przyszłości w związku z wykonaniem przedmiotu Umowy, w drodze obustronnych uzgodnień i porozumień.

25. Umowa powierzenia do przetwarzania danych osobowych uzupełnia umowę o oświadczenie usług „Foodango” i nie wymaga dodatkowych podpisów.

VI. POLITYKA COOKIES

Pliki cookie są krótkimi informacjami, które Serwis, Aplikacja lub nasz Zaufany Partner zapisuje w Twoim Urządzeniu w postaci plików tekstowych. Plik cookie zazwyczaj zawiera nazwę strony internetowej, z której pochodzi, swój czas istnienia, wygenerowany unikalny numer służący do identyfikacji przeglądarki, z której następuje połączenie ze stroną internetową oraz inne potrzebne dane. W Polityce znajdują się informacje dotyczące wykorzystania plików cookie w Serwisie lub Aplikacji.

Zaufany Partner oznacza podmiot, z którym współpracuje Administrator, dostarczający treści analityczne dopasowane do użytkownika lub pośredniczący w dostarczaniu takich treści. Za zgodą użytkownika dostęp do informacji o korzystaniu z Serwisu lub Aplikacji mogą mieć Zaufani Partnerzy, którzy wykorzystują pliki cookie lub podobne technologie do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu personalizowania treści. Zaufani Partnerzy, z którymi Administrator współpracuje w związku z korzystaniem z ich usług lub narzędzi, pozwalających m.in. na analizowanie aktywności użytkownika w Serwisie lub Aplikacji. mogą m.in. analizować, zestawiać i łączyć informacje z Serwisu lub Aplikacji z innymi posiadanymi przez nich informacjami np. związanymi z korzystaniem przez użytkownika z ich usług lub podejmowaniem przez użytkownika aktywności w innych serwisach internetowych. Informacje o zasadach przetwarzania przez Zaufanych Partnerów danych osobowych oraz korzystania z plików cookies oraz innych technologii są dostarczane w ustalony przez nich sposób, w szczególności w dokumentach Zaufanych Partnerów opisujących zasady przetwarzania i ochrony danych osobowych.

Pliki cookie w żaden sposób nie niszczą ani nie uszkadzają systemu w Państwa urządzeniu, ani zapisanych na nim plików, ani też celowo nie wpływają niekorzystnie na jego wydajność lub funkcjonalność. Przechowywanie informacji na Twoim Urządzeniu lub uzyskiwanie do niego dostępu nie powoduje w nim zmian konfiguracyjnych i zmian w zainstalowanym oprogramowaniu.

W trosce o najwyższy standard usług świadczonych w Serwisie lub Aplikacji, Spółka używa Platformy Zarządzania Zgodą w celu ułatwienia Państwu wykonywania praw wynikających z RODO, w szczególności prawa do wyrażenia sprzeciwu oraz wyrażenia i wycofania zgody na przechowywanie plików cookie na Twoim Urządzeniu lub uzyskiwanie do nich dostępu.

Możesz przeglądać Platformę Zarządzania Zgodą i ustalać za jej pośrednictwem swoje ustawienia dotyczące plików cookie. Platforma Zarządzania Zgodą umożliwia Państwu:

• wyrażenie i wycofanie zgody na wykorzystanie przez Spółkę i Zaufanych Partnerów opcjonalnych (w tym zawsze aktywnych plików cookie);

• wyrażenie i wycofanie sprzeciwu względem przetwarzania prowadzonego przez Zaufanych Partnerów związanego z wykorzystaniem opcjonalnych plików cookie opartego na prawnie uzasadnionym interesie Zaufanych Partnerów (jeżeli konkretny Zaufany Partner korzysta z tej podstawy prawnej w celu przetwarzania danych osobowych użytkowników).

Ze względu na ich pochodzenie dzielimy stosowane w Serwisie lub Aplikacji cookies na:

• Własne pliki cookie (first-party cookies) zostały umieszczone w Serwisie lub Aplikacji bezpośrednio przez Administratora lub przez podmioty z nim współpracujące niebędące Zaufanymi Partnerami. Administrator ustala cele i sposoby przetwarzania danych związane z przetwarzaniem danych osobowych z wykorzystaniem własnych plików cookie;

• Zewnętrzne pliki cookie (third-party cookies) zostały umieszczone w Serwisie lub Aplikacji przez Zaufanych Partnerów. Przetwarzanie Państwa Danych Osobowych w związku z korzystaniem z zewnętrznych plików cookie jest prowadzone wyłącznie przez Zaufanych Partnerów jako administratorów danych osobowych. Administraotr pobiera i przekazuje Zaufanym Partnerom Pańśtwa decyzje w zakresie odebrania lub wycofania zgody lub wyrażenia sprzeciwu względem przetwarzania danych dokonywanego przez Zaufanych Partnerów.

Ze względu na ich czas wykorzystania, wyróżniamy:

• sesyjne pliki cookie (session cookies) są plikami tymczasowymi, które przechowywane są na Państwa urządzeniu do czasu wylogowania, opuszczenia strony internetowej lub wyłączenia oprogramowania (przeglądarki internetowej);

• stałe pliki cookie persistent cookies) przechowywane są w Państwa urządzeniu przez czas określony w parametrach plików cookie lub do czasu ich usunięcia przez Państwa.

Ze względu na niezbędność ich wykorzystania w celu dostarczenia żądanej przez Państwa usługi świadczonej drogą elektroniczną poprzez Serwis lub Aplikacji wyróżniamy niezbędne (essential cookies) oraz opcjonalne (non-essential cookies) pliki cookie:

• Korzystanie z niezbędnych plików cookie jest konieczne w celu dostarczania Państwu usługi świadczonej drogą elektroniczną, tj. zapewnienia Państwu dostępu do Serwisu lub Aplikacji;

• Przechowywanie niezbędnych plików cookie na Państwa urządzeniu lub uzyskiwanie do nich dostępu nie wiąże się z obowiązkiem uzyskania Państwa zgody.

Zgoda wyrażona na wykorzystanie plików cookies może być w każdym momencie wycofana przez Państwa w Platformie Zarządzania Zgodą – „Centrum preferencji prywatności” - Ustawienia cookies, poprzez zaznaczenie lub odznaczenie stosownych cookies.

W ramach Serwisu lub Aplikacji stosowane są następujące rodzaje plików cookies:

• niezbędne pliki cookies, wykorzystywane w celu dostarczania użytkownikom usług oraz funkcjonalności Serwisu lub Aplikacji i umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu lub Aplikacji, np. uwierzytelniające pliki cookies; Niezbędne pliki cookies mogą być instalowane wyłącznie przez Administratora za pośrednictwem Serwisu lub Aplikacji. Podstawą prawną przetwarzania danych w związku ze stosowaniem niezbędnych plików cookies jest niezbędność przetwarzania do wykonania umowy (art. 6 ust. 1 lit. b RODO);

• funkcjonalne pliki cookies umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez użytkownika ustawień i personalizację interfejsu użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp. Funkcjonalne pliki cookies mogą być instalowane przez Administratora i jego partnerów za pośrednictwem Serwisu lub Aplikacji. Podstawą prawną przetwarzania Danych osobowych w związku ze stosowaniem funkcjonalnych plików cookies przez Administratora, w tym celu jest jego uzasadniony interes (art. 6 ust. 1 lit. f RODO) ), polegający na zapewnieniu najwyższej jakości usług świadczonych w Serwisie lub Aplikacji. Przetwarzanie danych osobowych w związku z wykorzystaniem funkcjonalnych plików cookie jest uzależnione od uzyskania zgody użytkownika na ich wykorzystanie za pośrednictwem Platformy Zarządzania Zgodą.

• wydajnościowo-analityczne pliki cookies, umożliwiają zbieranie danych analitycznych takich jak liczba wizyt i liczenie ruchu w Serwisie lub Aplikacji, w celu poprawy wydajności Serwisu lub Aplikacji i zapewnieniu najwyższej jakości usług świadczonych w Serwisie lub Aplikacji. Podstawą prawną przetwarzania Danych osobowych w związku ze stosowaniem wydajnościowo-analitycznych plików cookies przez Administratora, w tym celu jest jego uzasadniony interes (art. 6 ust. 1 lit. f RODO), polegający na zapewnieniu najwyższej jakości usług świadczonych w Serwisie. Przetwarzanie Danych Osobowych w związku z wykorzystaniem wydajnościowo-analitycznych plików cookie jest uzależnione od uzyskania zgody użytkownika na ich wykorzystanie za pośrednictwem Platformy Zarządzania Zgodą.

• reklamowe pliki cookies, umożliwiające dostarczanie użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań w celu zapewnienia najwyższej jakości usług świadczonych w Serwisie lub Aplikacji. Podstawą prawną przetwarzania Danych osobowych w związku ze stosowaniem reklamowych plików cookies przez Administratora, w tym celu jest jego uzasadniony interes (art. 6 ust. 1 lit. f RODO), polegający na zapewnieniu najwyższej jakości usług świadczonych w Serwisie lub Aplikacji. Przetwarzanie Danych Osobowych w związku z wykorzystaniem reklamowych plików cookie jest uzależnione od uzyskania zgody użytkownika na ich wykorzystanie za pośrednictwem Platformy Zarządzania Zgodą. -„zewnętrzne” pliki cookie zostały umieszczone w Serwisie lub Aplikacji przez Zaufanych Partnerów. Spółka w zakresie przetwarzania danych z wykorzystaniem zewnętrznych plików cookie jest odpowiedzialna wyłącznie w zakresie odebrania lub wycofania Państwa j zgody lub umożliwienia Państwu wyrażenia sprzeciwu względem przetwarzania danych dokonywanego przez Zaufanych Partnerów i dostarczenia Zaufanym Partnerom informacji w tym zakresie. Dalsze przetwarzanie Państwa danych osobowych (w szczególności określenie celu i podstawy prawnej przetwarzania) w związku z korzystaniem z zewnętrznych plików cookie jest prowadzone wyłącznie przez Zaufanych Partnerów jako administratorów danych osobowych. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania danych przez Zaufanych Partnerów w związku z wykorzystaniem zewnętrznych plików cookie w ramach Serwisu lub Aplikacji są dostępne poniżej.

Szczegółowe informacje na temat czasu przechowywania plików cookie w ramach Serwisu lub Aplikacji są dostępne w Platformie Zarządzania Zgodą. Lista rodzajów stosowanych plików cookie wyświetli się pod tytułem „Zarządzaj preferencjami”. Aby poznać czas przechowywania określonych rodzajów plików cookie, naciśnij „+” przy konkretnej liście.

Korzystanie z niezbędnych rodzajów plików cookie jest konieczne w celu dostarczania Państwu usługi świadczonej drogą elektroniczną – tj. zapewnienia Państwu dostępu do Serwisu lub Aplikacji. Dlatego przechowywanie niezbędnych plików cookie na Państwa Urządzeniu lub uzyskiwanie do nich dostępu nie wiąże się z obowiązkiem uzyskania Państwa zgody. Z tego powodu nie jest możliwe zarządzanie niezbędnymi plikami cookie za pomocą Platformy Zarządzania Zgodą.

Mogą Państwa jednak dokonać odpowiedniej zmiany ustawień przeglądarki internetowej, z której Państwo korzystają, w taki sposób, aby uniemożliwić działanie powyższych plików cookie. Informujemy jednak, że może to znacząco utrudnić lub uniemożliwić korzystanie z Serwisu lub Aplikacji. Mogą Państwo dokonać odpowiedniej zmiany ustawień przeglądarki internetowej, z której Państw korzystają, w taki sposób, aby uniemożliwić działanie plików cookie. Zmiana ustawień przeglądarki może ograniczyć stosowanie zarówno koniecznych, jak i opcjonalnych plików cookie. Informujemy jednak, że może to znacząco utrudnić lub uniemożliwić korzystanie z Serwisu lub Aplikacji.

W tym celu należy skorzystać z opcji przeglądarki internetowej wykorzystywanej do połączenia z Serwisem i wybrać opcję automatycznego odrzucania plików cookie. Ustawienia te zazwyczaj pozwalają też zarządzać cookies.

Poniżej znajdują się odnośniki do przykładowych, oficjalnych stron internetowych producentów najczęściej używanych przeglądarek internetowych, na których znajduje się informacja o czynnościach potrzebnych do zmiany ustawień danej przeglądarki w wyżej opisanym zakresie:

• Internet Explorer: https://support.microsoft.com/pl-pl/help/17442/windows-internet-explorer-delete-manage-cookies.

• Mozilla Firefox: https://support.mozilla.org/pl/kb/ciasteczka.

• Google Chrome: https://support.google.com/chrome/bin/answer.py?hl=pl&answer=95647.

• Opera: https://help.opera.com/Windows/12.10/pl/cookies.html.

• Safari: https://support.apple.com/kb/PH5042?locale=en-GB.

Mogą Państwo też w każdej chwili określić możliwość przechowywania lub uzyskiwania dostępu do cookies i za pomocą ustawień oprogramowania zainstalowanego w Państwa Urządzeniu.

Wykorzystanie niezbędnych plików cookie jest niezbędne do świadczenia usług w ramach Serwisu. Mogą Państwo ustawić przeglądarkę tak, aby blokowała lub ostrzegała o niezbędnych plikach cookies, jednak spowoduje to, że niektóre części Serwisu mogą nie działać prawidłowo lub całkowicie uniemożliwią do niego dostęp.

Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów. Możliwość wyłączenia plików cookies została opisana powyżej.

Narzędzia Zaufanych Partnerów, z których korzystamy:

GOOGLE ANALYTICS

Pliki cookies Google Analytics są to pliki wykorzystywane przez spółkę Google w celu analizy sposobu korzystania z Serwisu przez użytkownika, do tworzenia statystyk i raportów dotyczących funkcjonowania Serwisu. Szczegółowe informacje o zakresie i zasadach zbierania danych w związku z tą usługą można znaleźć pod linkiem:

https://www.google.com/intl/pl/policies/privacy/partners.

GOOGLE TAG MANAGER

Google Tag Manager to narzędzie do zarządzania skryptami na stronie internetowej a za jego pomocą można instalować na stronie internetowej różne typy skryptów, m.in. związanych ze zgodami udzielonymi przez użytkownika, skryptów śledzących zachowanie użytkownika przez narzędzia analityczne takie jak Google Analytics, czy śledzenia konwersji z systemów reklamowych takich jak Google Ads. W związku z wykorzystaniem narzędzia, Google zbiera zagregowane dane dotyczące uruchamiania tych skryptów. Szczegółowe informacje o zakresie i zasadach zbierania danych w związku z tą usługą można znaleźć pod linkiem:

https://www.google.com/analytics/terms/tag-manager/

USER.COM

User.com (administrator cookies: User.com sp. z o.o. z siedzibą w Polsce) – Automatyzacja marketingu, w szczególności identyfikacja użytkownika odwiedzającego stronę na potrzeby marketingu z uwzględnieniem udzielonych przez niego zgód. Więcej informacji:

https://www.user.com/en/security/privacy-policy


WTYCZKI SPOŁECZNOŚCIOWE

W Serwisie wykorzystywane są wtyczki portali społecznościowych (Facebook, Google+, LinkedIn, Twitter). Wtyczki pozwalają Użytkownikowi na udostępnienie treści publikowanych w Serwisie w wybranym portalu społecznościowym. Stosowanie w Serwisie wtyczek powoduje, że dany serwis społecznościowy otrzymuje informacje o korzystaniu z Serwisu przez Użytkownika i może przypisać je do profilu Użytkownika tworzonego w danym portalu społecznościowym. Administrator nie posiada wiedzy na temat celu i zakresu zbierania danych przez portale społecznościowe. Szczegółowe informacje na ten temat można znaleźć pod poniższymi linkami:

Facebook: https://facebook.com/policy.php

Google: https://privacy.google.com/take-control.html?categories_activeEl=sign-in

LinkedIn: https://linkedin.com/legal/privacy-policy?_l=pl_PL

Twitter: https://twitter.com/en/privacy

Pinterest: https://policy.pinterest.com/pl/privacy-policy

Instagram: https://privacycenter.instagram.com/policy